Kerstkaarten versturen wordt weer populair. Nadat dit gebruik een paar jaren in een dipje zat door de toenemende populariteit van e-cards is de fysieke versie van de kerstkaart terug. Opvallend is dat foto-kerstkaarten populairder dan ooit zijn.

postmanPostbodes krijgen het de komende maand druk. De postbestellers en de zaterdagkrachten van TNT Post zullen dit jaar tussen de 180 en 190 miljoen kerstkaarten bestellen. Na 5 december barst het kerstkaartenversturen los.

Waarom wordt het versturen van kerstkaarten nou plotseling weer populairder, terwijl we in een economische recessie zitten, zult u zich afvragen. In het Algemeen Dagblad geeft Ton Marsman van het digitale fotobedrijf Webprint antwoord: ,,De kerstgroet per e-mail is geen vervanging voor de kerstkaart. Het is veel leuker om een persoonlijke kerstkaart te ontvangen, maar ook om te versturen. takkieHet is bovendien makkelijk te maken zo’n kaart. Er hoeft geen speciale software te worden gedownload. Je hoeft alleen maar een zelfgemaakt fotootje per e-mail te sturen.”

Kerstkaarten met een foto-opdruk versturen is dus de nieuwe trend. Volgens Hanne Kluck van TNT Post is het vooral een hot-item onder vrouwen. Vrouwen houden er volgens hem het meest van om foto-kerstkaarten te maken. Hij kan ook wat zeggen over wie er vooral op de fotos staan. ,,Vooral huisdieren en kinderen zullen dit jaar veel worden rondgestuurd”, liet hij weten in het Algemeen Dagblad.

mailboxHet is dus duidelijk: kerstkaarten versturen is weer hip en de foto-kerstkaarten zijn populairder dan ooit. Nu rest de vraag: wat is nou het beste digitale fotobedrijf? Kerstkaarten Weblog nomineert Kaartje2Go als beste digitale fotobedrijf. Dit bedrijf kwam niet zomaar als eerste uit de test van de Consumenten Bond als het gaat om digitale fotobedrijven. Kaartje2Go is zo bijzonder door de mate van creativiteit die je in je kaarten kwijt kunt en door de prijs-kwaliteitverhouding.