Wist je al dat het voor ondernemers zeer aan te raden is om een kerstkaart te versturen? PostNL deed vorig jaar onderzoek naar dit onderwerp en concludeerde dat het voor ondernemers absoluut aan te raden is om zakelijke relaties tijdens de donkere dagen van het jaar te verrassen met een kaartje.

Versturen kerstkaart zorgt voor hogere omzet
De conclusie uit kun hun onderzoek was dat het voor ondernemers zeer interessant is om een kerstkaartje naar zakelijke relaties te versturen. Het grote voordeel zit ‘m erin dat zakelijke relaties zich meer gewaardeerd voelen nadat ze een kerstkaartje ontvangen. Dit percentuele aantal betreft 50,4 procent van de ondervraagden. Hierdoor kiest één of de acht bedrijven of consumenten zelfs eerder voor dat bedrijf.

Vergroting van naamsbekendheid
Voor ZZP’ers en MKB’ers zorgt het versturen van kerstkaarten naar zakelijke relaties daarnaast voor een vergroting van de naamsbekendheid. Een kwart van de ondervraagden in dit onderzoek vindt dat een kerstkaart een persoonlijkere band creëert met de verzender. Daarnaast is het zo dat een kerstkaart maar liefst drie weken op het bureau van de klant blijft staan. Voor ondernemers is het versturen van een kerstkaart daarom ten zeerste aan te raden, aangezien het zichzelf gemakkelijk terugverdient.